Content Marketing — Przyciągaj klientów, widzów i odbiorców treścią!

0
1259
Content Marketing

Content Marketing, czyli marketing treści to obecnie jeden z najnowszych i najbardziej zauważalnych trendów na rynku reklamy i marketingu. W dobie wszechobecnego spamu i bezwartościowych komunikatów odbiorcy samodzielnie poszukują dobrych jakościowo treści i wysoko cenią firmy, które im tę treść dostarczają. Publikowanie zatem przydatnych i ciekawych materiałów może być zatem strzałem w 10, a my możemy odnieść wiele korzyści z takiej strategii marketingowej. Czym jest Content Marketing? Jakie korzyści niesie? Dlaczego warto go tworzyć? Jakie opcje mamy do wyboru i gdzie możemy go opublikować? W dalszej części artykułu prezentujemy odpowiedzi na te i inne pytania oraz podajemy wiele przydatnych informacji, które pomogą przyciągnąć nowych klientów dzięki wartościowym treściom.

Czym jest Content Marketing?

Content Marketing to typ marketingu, który opiera się na przyciąganiu klientów wartościowymi i przydatnym treściami. To właśnie zawartość jest głównym punktem tej strategii. Powinna być ona wysokiej jakości, wnosić konkretne informacje i być pomocna użytkownikom. Jest ona również kierowana najczęściej do danej grupy docelowej. Content może występować w różnych formach i pojawiać się w różnych lokalizacjach czy miejscach. Content Marketing ma na celu oprócz dostarczenia wartościowej treści budowanie długotrwałych relacji z klientami oraz angażowanie czytelnika. Taki sposób marketingu, możemy wybierać w różnych sytuacjach np. posiadając firmę, reklamując swoje produkty czy np. prowadząc dużą markę. Treści możemy tworzyć samodzielnie, zlecać je do napisania copywriterom lub zamawiać je w agencji marketingowej. Muszą one być jednak dobrej jakości. Marketing taki ma też sprawiać, że czytelnicy po przeczytaniu posta lub artykułu będą wracać na naszą stronę regularnie w poszukiwaniu kolejnych rzetelnych informacji czy wiadomości. Content marketing nie niesie ze sobą praktycznie również żadnych minusów czy zagrożeń jak np. optymalizacja witryn seo, czy viral marketing.

Dlaczego warto publikować wartościowy content?

Content Marketing jest bardzo przydatny pod wieloma względami. Pierwszym z nich jest fakt, że wartościowe treści zawsze są doceniane. Obecnie w internecie istnieje wiele pustych haseł, sloganów, tekstów reklamowych czy treści niskiej jakości. Użytkownicy stają się również coraz bardziej wymagający pod tym względem i wybierają jedynie treści wartościowe, które nie starają się jedynie zwabić ich na kolejną stronę www. Publikując przydatne teksty, możemy liczyć na to, iż dany klient zostanie z naszą marką na dłuższy czas a nasz serwis czy profil będzie traktował jako miejsce wiarygodne i przydatne. Przekładać się to będzie również na zwiększenie popularności marki i pozytywny jej odbiór. Content marketing może również przyczyniać się do polecania naszej marki. Jeśli będziemy publikowali ciekawe poradniki lub teksty, wiele osób będzie polecać je swoim znajomym. Dzięki temu nie będziemy musieli inwestować dużych sum w dystrybucję artykułów, a klienci będą do nas “przychodzili samodzielnie”. Polecanie naszych tekstów, jeśli są opublikowane na naszej stornie www, będzie też miało korzyść odnośnie SEO. Umieszczanie wielu linków o naszej stornie np. na forach czy portalach społecznościowych będzie niczym link building i pozyskiwanie linków zwrotnych. Jeśli wiele osób będzie dzieliło się takim linkiem do naszej witryny, Google uzna naszą witrynę za bardziej atrakcyjną i będzie wyświetlało ją nieco wyżej.

Content marketing nie jest również drogą opcją. Tworząc treści samodzielnie, poświęcając jedynie nieco więcej czasu, będziemy mogli udostępnić materiały wysokiej jakości. Ten rodzaj marketingu jest również uczciwy, gdyż nie robimy “pułapki” ani nie obiecujemy nic innego odbiorcom co jest na stronie. Jednym z dużych plusów jest także elastyczność. Content marketingu możemy używać zarówno jako głównego sposobu promocji, jak i również opcje dodatkowej jako uzupełnienie obecnej strategii marketingowej.

Jakie rodzaje treści mamy do wyboru?

Content marketing ma bardzo wiele różnych opcji odnośnie samej formy. Wartościowe treści możemy publikować w różnej postaci — dostosowane do naszych potrzeb czy potrzeb klientów. Z pewnością będą to wartościowe teksty tematyczne i artykuły specjalistyczne. Content możemy również publikować w formie postów w mediach społecznościowych, tekstów na blogu firmowym, e-bookach czy poradnikach. Kolejnymi formami są np. blogi, podcasty, webinaria, materiały video, tutoriale, video poradniki czy raporty. Content możemy również przekazywać w formie graficznej jako infografiki czy wykresy. Wiele osób z chęcią pozna statystyki, a my dzięki jednej planszy zyskamy uznanie i popularność. Choć content marketing głównie wpisuje się w działania marketingu internetowego, to również z tej strategii możemy korzystać np. gdy mamy firmę w świecie realnym. Dodawanie ulotek z ciekawymi informacjami zamiast reklamowych, folderów czy poradników do zamówień lub publikowanie tekstów w prasie lokalnej da nam wiele korzyści.

Gdzie możemy publikować nasz content?

Jeśli znamy już formy, w jakich możemy prezentować wartościowe treści, warto również zastanowić się nad tym, gdzie je możemy prezentować. Pierwszym miejscem będzie oczywiście strona www firmy lub blog firmowy. W tym miejscu bez obawy o miejsce czy długość treści możemy dodać dowolny materiał. Content dobrej jakości warto dodawać również na portalach społecznościowych w postach. Facebook, Twitter czy Instagram są jak najbardziej przydatne w tym celu. Możemy również wykupywać artykuły sponsorowane, czyli teksty, które pojawiają się na zewnętrznych portalach. W zamian za opłatę będziemy mogli opublikować np. poradnik branżowy wraz z odnośnikiem do naszej firmy. Warto dobierać kanał dystrybucji treści rozważnie i poświęcić mu dłuższą chwilę. Jeśli naszą grupą docelową są młode osoby, warto być aktywnym na Instagramie czy Facebooku. Gdy pozyskujemy klientów z wyszukiwarki Google, dobrym ruchem jest publikowane contentu na naszej witrynie i działania reklamowe kierujące ruch właśnie tam. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie np. YouTube, jeśli mamy do zaprezentowania swoje produkty oraz wartościową wiedzę w atrakcyjnej formie video.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here