Podział etykiet samoprzylepnych ze względu na sposób zadruku i identyfikacji

0
290
Podział etykiet samoprzylepnych ze względu na sposób zadruku i identyfikacji

Duża dostępność etykiet promocyjnych i informacyjnych na rynku sprawia, że można dzielić je na podstawie różnych kryteriów. W poniższym artykule skupimy się na technikach nadruku i sposobach identyfikacji znajdujących się na nich treści.

Zadruk etykiet – najczęściej spotykane rozwiązania

Pod względem techniki zadruku etykiety samoprzylepne dzielą się na termiczne i termotransferowe. Etykiety termiczne charakteryzują się dość ograniczoną żywotnością. Szkodzą im takie czynniki jak światło, uszkodzenia mechaniczne i duże różnice temperatur. Tego samego nie można powiedzieć o etykietach termotransferowych. Do ich zadruku używa się specjalnej taśmy barwiącej, którą podgrzewa się w celu późniejszego przeniesienia barwnika na etykietę. Cały proces nadruku trwa tylko chwilę, gdyż tusz jest błyskawicznie wchłaniany przez nalepkę. Metoda ta sprawdza się na różnych rodzajach etykiet, w tym na etykietach błyszczących, półbłyszczących, a także matowych.

Identyfikacja etykiet – co warto wiedzieć?

Etykiety dzieli się ze względu na sposób identyfikacji na dwa rodzaje:

  1. Etykiety z kodami kreskowymi – to często spotykane rozwiązanie, które jednak wymaga bezpośredniego kontaktu czytnika ze znacznikiem kreskowym. Dzięki temu można zakodować podstawowe informacje dotyczące ceny i nazwy produktu.
  2. Etykiety z kodami RFID – to nowoczesne rozwiązania, które opierają się na komunikacji bezprzewodowej pomiędzy czytnikiem a znacznikiem RFID. Dane zapisane są na specjalnym mikroczipie, dzięki czemu wzrasta pojemność nośnika na dane.

Warto zauważyć, że etykiety RFID pozwalają zautomatyzować wiele procesów związanych z przechowywaniem danych, ich archiwizacją, a także bezpieczeństwem. Za pomocą RFID można też identyfikować wiele różnych etykiet i to w czasie rzeczywistym.

Etykiety samoprzylepne – na co zwrócić uwagę?

Wybierając właściwą etykietę samoprzylepną z oferty Etykiety.pl – https://etykiety.pl/, warto zwrócić uwagę na kilka najważniejszych kwestii.

  1. Rozmiar i kształt. Oprócz kwestii funkcjonalnych warto również zwrócić uwagę na sposób rozmieszczenia tekstu, a także na kształt nalepki, czyli nośnika informacji.
  2. Kolor wydruku. Jeśli rola etykiety nie ogranicza się wyłącznie do informacji, to nadruk na jej powierzchni powinien być jak najbardziej atrakcyjny wizualnie, czyli kolorowy.
  3. Materiał etykiety. Dobór odpowiedniego materiału powinien uwzględniać warunki, w których przechowywany będzie produkt.

Etykieta samoprzylepna powinna być trwałym i niezawodnym nośnikiem informacji. Dlatego warto ją zaprojektować tak, aby spełniała pokładane przed nią cele w każdych warunkach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here