Duża dostępność etykiet promocyjnych i informacyjnych na rynku sprawia, że można dzielić je na podstawie różnych kryteriów. W poniższym artykule skupimy się na technikach nadruku i sposobach identyfikacji znajdujących się na nich treści.
Zadruk etykiet – najczęściej spotykane rozwiązania
Pod względem techniki zadruku etykiety samoprzylepne dzielą się na termiczne i termotransferowe. Etykiety termiczne charakteryzują się dość ograniczoną żywotnością. Szkodzą im takie czynniki jak światło, uszkodzenia mechaniczne i duże różnice temperatur. Tego samego nie można powiedzieć o etykietach termotransferowych. Do ich zadruku używa się specjalnej taśmy barwiącej, którą podgrzewa się w celu późniejszego przeniesienia barwnika na etykietę. Cały proces nadruku trwa tylko chwilę, gdyż tusz jest błyskawicznie wchłaniany przez nalepkę. Metoda ta sprawdza się na różnych rodzajach etykiet, w tym na etykietach błyszczących, półbłyszczących, a także matowych.
Identyfikacja etykiet – co warto wiedzieć?
Etykiety dzieli się ze względu na sposób identyfikacji na dwa rodzaje:
- Etykiety z kodami kreskowymi – to często spotykane rozwiązanie, które jednak wymaga bezpośredniego kontaktu czytnika ze znacznikiem kreskowym. Dzięki temu można zakodować podstawowe informacje dotyczące ceny i nazwy produktu.
- Etykiety z kodami RFID – to nowoczesne rozwiązania, które opierają się na komunikacji bezprzewodowej pomiędzy czytnikiem a znacznikiem RFID. Dane zapisane są na specjalnym mikroczipie, dzięki czemu wzrasta pojemność nośnika na dane.
Warto zauważyć, że etykiety RFID pozwalają zautomatyzować wiele procesów związanych z przechowywaniem danych, ich archiwizacją, a także bezpieczeństwem. Za pomocą RFID można też identyfikować wiele różnych etykiet i to w czasie rzeczywistym.
Etykiety samoprzylepne – na co zwrócić uwagę?
Wybierając właściwą etykietę samoprzylepną z oferty Etykiety.pl – https://etykiety.pl/, warto zwrócić uwagę na kilka najważniejszych kwestii.
- Rozmiar i kształt. Oprócz kwestii funkcjonalnych warto również zwrócić uwagę na sposób rozmieszczenia tekstu, a także na kształt nalepki, czyli nośnika informacji.
- Kolor wydruku. Jeśli rola etykiety nie ogranicza się wyłącznie do informacji, to nadruk na jej powierzchni powinien być jak najbardziej atrakcyjny wizualnie, czyli kolorowy.
- Materiał etykiety. Dobór odpowiedniego materiału powinien uwzględniać warunki, w których przechowywany będzie produkt.
Etykieta samoprzylepna powinna być trwałym i niezawodnym nośnikiem informacji. Dlatego warto ją zaprojektować tak, aby spełniała pokładane przed nią cele w każdych warunkach.