Cena za zrobienie sklepu na PrestaShop może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak funkcjonalność, projekt graficzny czy integracje z innymi narzędziami. Jednakże, można spodziewać się kosztów między 5 000 a 20 000 złotych.
Kosztowanie PrestaShop: ile trzeba zapłacić za platformę?
PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie. Jest ona łatwa w użyciu i oferuje wiele funkcjonalności, które pomagają sprzedawcom osiągnąć sukces online. Jednak przed rozpoczęciem swojej przygody z PrestaShop warto dowiedzieć się, ile kosztuje posiadanie własnego sklepu internetowego opartego o tę platformę.
Warto pamiętać, że PrestaShop jest dostępny za darmo do pobrania i instalacji na serwerze hostingowym. Oznacza to jednak tylko podstawowe narzędzia niezbędne do uruchomienia sklepu online. Jeśli chcemy wykorzystać pełnię możliwości tej platformy oraz stworzyć profesjonalny i konkurencyjny biznes e-commerce – musimy liczyć się z dodatkowymi kosztami.
Przede wszystkim będziemy potrzebowali odpowiedniego hostingu dla naszej strony internetowej – co wiąże się oczywiście również ze stałymi miesięcznymi opłatami (w przypadku bardziej rozbudowanej infrastruktury). Dobra jakość hostingu może wpływać na szybkość działania strony jak również bezpieczeństwo przechowywanych danych klientów czy transakcyji dokonanych przez użytkowników portalu kupującego produkty lub usługii dzięki temu lepszą pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwarek Internetowych
Kolejnym punktem będzie zakupienie szablonu graficznego, który pozwoli na wyróżnienie naszego sklepu spośród innych. Istnieją setki szablonów dostępnych do pobrania z oficjalnej strony PrestaShop oraz innych platform e-commerce. Cena tych szablonów może się znacznie różnić – od kilkudziesięciu złotych za prosty motyw, aż do tysiąca lub więcej za bardziej rozbudowany i dopracowany projekt.
Dodatkowo warto pamiętać o kosztach integracji płatności elektroniczne takie jak PayPal czy Przelewy24 co umożliwi nam łatwe dokonywanie transakcji przez klientów bez konieczności przekierowywania ich na inne witryny www). Wspomniane metody płatnicze to często standardowe opcje dla zakupujących online dlatego też powinno być oni szybko i wygodnie obsługiwane.
Nie można zapominać także o potrzebie pozyskania odpowiedniej bazy danych produktowej (tj opisy produktow, zdjęcia itp.) – które będą stanowiły podstawę funkcjonowania całej struktury serwisu internetowego . O ile we własnym zakresie możemy samodzielnie przygotować wszystkie informacje dotyczące naszych oferowanych usług to już gromadzenie dużej ilości szczegółowych informacji wymaga czasochłonnego wysiłku albo korzystania z profesjonalnego wsparcia firmy specjalizującej się w tego typu działaniach.. Zdecydowanie warto w tym przypadku pomyśleć o zleceniu stworzenia bazy produktów specjalistom, którzy podchodzą do tego zadania profesjonalnie i skutecznie.
Podsumowując – koszt posiadania własnego sklepu internetowego opartego na platformie PrestaShop będzie uzależniony od wielu czynników. Musimy uwzględnić nie tylko podstawowe narzędzia dostępne za darmo, ale również dodatkowe funkcjonalności oraz usługi pozwalające na rozwój naszego biznesu e-commerce. Warto więc dokładnie przemyśleć swoje potrzeby i budżet przed rozpoczęciem pracy nad nowym projektem online aby uniknąć potencjalnych problemów finansowych..
Zapraszamy do skorzystania z naszej usługi wyceny projektu. Prosimy o przesłanie szczegółów na adres email: info@empatyczni.pl lub kontakt telefoniczny pod numerem +48 123 456 789. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę https://www.empatyczni.pl/.
Link tagu HTML: Empatyczni