Marketplace jako sposób na zwiększenie sprzedaży
Zmiana naszych przyzwyczajeń, ale i wiele możliwości sprawiają, że coraz rzadziej wybieramy się na zakupy stacjonarne, a jednak chętniej wyszukujemy atrakcyjnych ofert w Internecie. Najczęściej trafiamy na jeden z wielu marketplace’ów, jak np. na Amazon czy Allegro, gdzie znaleźć możemy wysokiej jakości produkty w całkiem atrakcyjnych cenach. A jak to wygląda z perspektywy sprzedawcy? Na to i inne pytanie znajdziesz odpowiedź w stronie www.globalmarketplace.pl
Główne zalety sprzedaży na marketplace
Czy warto prowadzić sprzedaż na marketplace? Oczywiście, że tak. Dlaczego?
- To możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców,
- zwiększenie świadomości marki,
- dodatkowy kanał sprzedaży dla osób, które już prowadzą sklep internetowy,
- szansa na rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych,
- budowanie zaufania wśród klientów.
To główne korzyści, jakie wynikają z prowadzenia sprzedaży na jednym bądź kilku marketplace’ach. Warto pomyśleć o użytkownikach, którzy w pierwszej kolejności szukają produktów właśnie poprzez np. nasze polskie Allegro i to właśnie tam zazwyczaj dokonują zakupów. Zachęca do tego chociażby ochrona kupującego oraz dostawa SMART, z której korzysta wielu odbiorców. To także zaufanie – wiele osób wręcz bezgranicznie ufa sprawdzonej platformie, jaką jest np. Allegro. To zasługa odznaki ‘Super Sprzedawca’ oraz opinii, które są sprawdzane przed zakupem przez potencjalnych klientów.
Marketplace – sprzedaż na rynki zagraniczne
Jaki jest najprostszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów spoza granic naszego kraju? To właśnie rozpoczęcie sprzedaży na marketplace’ach! Takie platformy jak Amazon czy eBay to doskonały sposób na oferowanie swoich produktów klientom zagranicznym w dosłownie kilku prostych krokach.
Sposób na rozpoczęcie sprzedaży internetowej? Marketplace
Zastanawiasz się nad prowadzeniem sprzedaży przez Internet, ale nie wiesz, czy to dobry i opłacalny pomysł? Najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest właśnie sprzedaż na marketplace, np. Allegro. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą wystarczy, że założysz konto, wystawisz aukcje, zadbasz o dobrą promocję i gotowe! Jeśli sprzedaż będzie rosła to znak, że Twoje produkty mają potencjał i warto rozwijać firmę np. zakładając sklep internetowy czy poszerzać sprzedaż na rynki zagraniczne.
Jak sprzedawać na marketplace?
Jeśli już prowadzisz działalność, np. sklep stacjonarny to znak, że produkty mają potencjał i sprzedaż w Internecie nie powinna stanowić trudności. Wystarczy wybrać platformę, od której chcesz zacząć, założyć konto i rozpocząć od wystawiania produktów.
Musisz pamiętać, aby Twoje oferty wyróżniały się na tle konkurencji – chwytliwe tytuły, atrakcyjne ceny, dobrej jakości zdjęcia i szczegółowe opisy to podstawa. Jeśli chcesz nieco pomóc w promocji swoich ofert warto skorzystać z płatnych możliwości, jak wyróżnienia czy promowanie produktów, dzięki czemu będą wyświetlać się w pierwszej kolejności. Jeśli zależy Ci, aby w krótkim czasie rozpocząć sprzedaż skorzystaj z naszej pomocy. Doradzimy, zadbamy o Twoje marketplacy, a Ty zaoszczędzisz nieco czasu, który przeznaczysz na inne obowiązki.
Marketplace – czy to się opłaca?
Wiele zależy od tego, jaki rodzaj produktów oferujesz, na jakim marketplace i na jakie rynki kierujesz swoje oferty. Jednak przy odpowiednich działaniach po pewnym czasie można zauważyć spory wzrost konwersji. Nawet w przypadku dodatkowych kosztów jak prowizje, promocje, reklamy, wyróżnienia ceny te nie są bardzo wysokie, a z miesiąca na miesiąc zyski rosną.
To też sposób na oferowanie produktów bez konieczności zakładania własnego sklepu internetowego, który sam w sobie jest sporym przedsięwzięciem. Poza tym to praca nad rozpoznawalnością marki czy możliwością rozwoju firmy na rynki zagraniczne. Zalet jest wiele, a działania te zdecydowanie są opłacalne na różnego rodzaju marketplace. Kupno – sprzedaż ma wiele plusów dla jednej i drugiej strony, dlatego warto pracować nad rozwojem firmy.