Kiedy wprowadzono 7 i 8 klasę?

0
128
Kiedy wprowadzono 7 i 8 klasę?
Kiedy wprowadzono 7 i 8 klasę?

7 i 8 klasa zostały wprowadzone do polskiego systemu edukacji w roku szkolnym 2017/2018.

Historia wprowadzenia 7 i 8 klasy w polskim systemie edukacyjnym

W Polsce system edukacyjny podlega stałym zmianom i ulepszaniom. Wiele reform wprowadzonych w ostatnich latach ma na celu poprawienie jakości kształcenia oraz dostosowanie programów nauczania do potrzeb współczesnego świata.

Jedną z najważniejszych zmian, która miała miejsce w polskim systemie edukacji było wprowadzenie 7 i 8 klasy szkoły podstawowej. Choć dla wielu osób może to wydawać się naturalnym etapem rozwoju, warto przyjrzeć się bliżej historii tej decyzji.

Początkowo polski system edukacyjny składał się z sześcioletniej szkoły podstawowej oraz czteroletniego gimnazjum lub pięcioletniego technikum. Nauka kończyła się maturą lub egzaminem zawodowym.

Wprowadzenie dodatkowych dwóch lat nauki we wszystkich szkołach zostało postulowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej już w połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Gdy jednak doszło do debaty publicznej nad tym pomysłem, spotkało ono ze sporym sprzeciwem ze strony społeczeństwa i części ekspertów ds.edukacyjnych.

Przyznawano rację temu argumentowi, że dzieci są jeszcze za mali by tak długiego okresu intensywnej nauki udźwignąć psychiccznie a co ważne fizycznie. Wprowadzenie dodatkowych klas miało również wywołać wiele logistycznych problemów, takich jak brak odpowiednich sal lekcyjnych i nauczycieli.

Mimo to w 1999 roku wprowadzono zmiany w systemie edukacyjnym, które zakładały stopniowe zwiększenie czasu spędzanego przez uczniów w szkołach podstawowych. Najpierw trzy lata nauki zostały przedłużone o jedno roczne nauce integracyjnej a od 2002 r., nastąpiło pełne wprowadzenia siedmioklasowej szkoły podstawowej oraz czteroletniej gimnazjum.

Zmiana ta była konsekwencją działań podejmowanych przez polski rząd mających na celu dostosowanie programu do wymogów Unii Europejskiej i zapewnienie młodzieży większych możliwości rozwoju intelektualnego oraz zdobycia umiejętności przydatnych na przyszłe stanowiska pracy lub studiowania dalszego poziomem edukacji.

W praktyce jednak, reforma spotkała się z wieloma kontrowersyjnymi opiniami zarówno ze strony rodziców jak też samych dzieci czy nawet niektórych pedagogowie którzy uważali że te dwie klasy są zbędne dla ich dziecka czy ucznia ponieważ już wcześniej posiadają dużą ilość materiału który można nazwać „zbędnym” bądź taki który jest powtarzany w kolejnych klasach.

W ostatnich latach polski system edukacyjny przeszedł wiele zmian, które miały na celu poprawę jakości nauczania oraz dostosowanie go do wymagań rynku pracy. Wprowadzenie 7 i 8 klasy szkoły podstawowej było jednym z najważniejszych etapów tych reform. Mimo że pomysł ten spotkał się z dużym oporem społeczeństwa i niektórych ekspertów ds.edukacyjnych to jednak jest on obecnie pełnoprawną częścią naszego systemu oświatowego.

Pomimo kontrowersji jakie wywołało wprowadzenie dodatkowych dwóch lat nauki dla uczniów, warto pamiętać, że pozytywny efekt tej decyzji będzie widoczny dopiero za kilka czy nawet dziesięciu lat gdy te dzieci staną się dorosłe osobowościami którzy będą odgrywać ważne role w naszym kraju lub również zagranicą gdzie zdobędą cenne umiejętności dzięki temu co nabyli właśnie przez dłużej trwające procesy edukacji niż wcześniej planowano.

Kiedy wprowadzono 7 i 8 klasę? Odpowiedź jest prosta – rok szkolny rozpoczęty we wrześniu roku akademickiego (2002/2003) był pierwszym rokiem realizującym nowe postanowienia dotyczące programowania czasowe spędzanego przez ucznia w placówkach oświatowych.

Wezwanie do działania: Prosimy zapoznać się z datą wprowadzenia 7 i 8 klasy na stronie https://olejzycia.pl/.

Link tagu HTML: Olej życia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here