Czym się zajmuje copywriter i jakie jest jego miejsce w reklamie

0
271
Czym się zajmuje copywriter i jakie jest jego miejsce w reklamie

Stały rozwój firm, które oferują swoje usługi i sprzedają towary w internecie, wymusza taką sytuację, aby na stronach www pojawiało się coraz więcej wartościowej treści. Nie tylko ciekawych graficznie, ale przede wszystkim o wysokiej jakości merytorycznej, a zarazem tekstów, które będą reklamowały produkty. Zadanie pisanie takich tekstów zleca się specjalistom nazywanymi copywriterami.

Kim jest copywriter

Nie istnieje polskie słowo opisujące ten zawód. Zresztą ciężko zawrzeć w jednym słowie to, czym się copywriter zajmuje. Krótko mówiąc, jest to specjalista od tworzenia perswazyjnych, funkcjonalnych, a zarazem skutecznych tekstów, które zamieszczane są na stronach internetowych. Przede wszystkim na stronach firm świadczących usługi albo sprzedających towary w sieci. Copywriter zajmuje się także szczegółowym opisywaniem poszczególnych usług i towarów w sposób zachęcający do zakupu. To niezwykle kreatywne zajęcie wymagające sporej wiedzy ogólnej, a czasem także takiej bardzo specjalistycznej.

Bardzo ważne by copywriter znał się również na pozycjonowaniu stron.
Usługi takiego specjalisty można zamówić między innymi na stronie https://efectownia.pl/ na której znaleźć można również inne usługi z zakresu marketingu internetowego.

Jakie teksty pisze copywriter

Zadaniem osoby piszącej teksty na strony internetowe jest tworzenie łatwych i przejrzystych, a zarazem atrakcyjnych treści sprzedażowych. Warto, aby takie teksty zainteresowały i angażowały konsumentów, jednocześnie zachęcając ich do zakupu danego produktu.

Copywriter, oprócz treści na strony internetowe, tworzy wpisy blogowe, newslettery i posty w mediach społecznościowych. Do tego tworzy hasła reklamowe, które przewodzą kampaniom, nagłówki na biuletyny i banery. Często specjalista taki tworzy również scenariusze sprzedażowe i scenariusze kampanii reklamowych wykorzystywanych przez firmy zajmujące się marketingiem.

Wpisy blogowe

Jednym z rodzajów działalności, jaką zajmuje się copywriter, są wpisy blogowe. Są to różnego rodzaju treści na stronach. Przede wszystkim na blogach firmowych, ale także na stronach osób, które nie potrafią stworzyć własnego ciekawego tekstu. To blogi hobbystyczne, podróżnicze, a nawet o tematyce naukowej. Tekst taki ma przyciągnąć uwagę osób, które są zainteresowane daną dziedziną a przy okazji zachęcić je do zakupu konkretnych towarów czy usług.

Opisy produktów i usług

Kolejny rodzaj tekstów to takie, które dokładnie opisują oferowane towary i usługi. Działalność dobrego copywritera, między innymi takiego, jakiego usługi znajdziemy na stronie https://efectownia.pl/, generować może bardzo wysoką sprzedaż. Szczególnie kiedy teksty wzbogacone są o właściwie dobrane frazy kluczowe, strona łatwo znajdowana jest przez wyszukiwarki, a tym samym przez klientów.

Artykuły eksperckie

Tutaj już copywriter musi wykazać się wiedzą z konkretnej dziedziny. Napisany tekst musi być wysokiej jakości i pomagać w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy czy konkretnej marki. Czasami temat jest tak ekspercki, że musi powstawać we współpracy z innymi specjalistami i właścicielem biznesu.

Teksty reklamowe

Ponieważ zadaniem copywritera jest budowanie wiedzy o produkcie ale przede wszystkim zachęcanie do zakupu oczywiste jest to, że tworzy on także teksty reklamowe. Są to różnego rodzaju hasła, treści pisane na potrzeby płatnych kampanii reklamowych oraz teksty do newsletterów.

Recenzje

Jedną z form reklamy jest pisanie pozytywnych recenzji. Dotyczą one wszelkich produktów i usług oferowanych przez daną firmę. Budują one wiedzę klientów o ofercie a także zachęcają do zakupów.

Podstawową cechą dobrego copywritera jest oczywiście umiejętność pisania. Jednak łatwość pisania oraz znajomość gramatyki i ortografii nie wystarczy. Nie chodzi przecież o napisanie opowiadania czy artykułu. Tekst musi być pisany na konkretny temat, pod konkretne wskazówki oraz frazy kluczowe. Bardzo dobrze, aby copywriter opanował także zasady SEO czyli pisał teksty w ten sposób by były one zrozumiałe i łatwo znajdowane przez wyszukiwarki internetowe.

Niezwykle ważne jest też to aby każdy, nawet krótki teksty, był unikatowy. Niewłaściwe a czasami wręcz niedopuszczalne jest umieszczanie takich samych tekstów przy różnych produktach lub na różnych stronach. Autor takich treści musi być osobą bardzo kreatywną i pomysłową.

Trudno, aby wszystkie te umiejętności opanował przedsiębiorca działający w sieci. Jego zadaniem jest kierowanie firmą i prowadzenie sprzedaży. Pisanie wartościowych treści na strony internetowe powinien zlecić specjaliście, jakim jest copywriter.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here